De 3 bedste CRM-systemer for mellemstore virksomheder
Det rigtige CRM-system giver dig et optimalt arbejdsflow, mere tilfredse medarbeidere og ikke mindst øget kundetilfredshed. Derudover får de ansatte et værdifuldt værktøj som hjælper dem til at tage rigtige og hurtige beslutninger gennem forbedret informationsflow og kundeindsigt. Her præsenterer vi nogle af de mest populære CRM-systemer på det danske marked.
LIME CRM
Lime CRM er udviklet af et svensk selskab og har alt fra enkeltmandsvirksomheder til større virksomheder i deres kundeportefølje og er et komplet system, der giver dig mulighed for at samle al kundeinformation ét sted. Overblik er et nøgleord for Lime: Fuldt overblik over kunder, forretningsområder, historik og dokumentation - intet skal gå tabt af vigtig information.
Dette gør det let at følge op på de forskellige salgsmuligheder og have kontrol over salgstragten.
Udover god funktionalitet har Lime forstået, at brugervenlighed er vigtigt. Systemet har et tiltalende design og tilbyder en række store og små tilpasningsmuligheder. Det er nemt at personligt tilpasse sit eget overblik ved at tilføje og fjerne faner, rækker og kolonner, og webklienten giver dig adgang, uanset hvor du er.
Integrationsmulighederne med tredjepartsprogrammer er mange, mens opdateret teknologi tager hånd om nødvendige databeskyttelseshensyn.
Udover standardløsningen har Lime udviklet egne, specialtilpassede CRM-løsninger, som skal adressere de mest almindelige udfordringer inden for udvalgte brancher, såsom salg, ejendom eller byggeri. Og for virksomheder med helt specifikke behov, skræddersyr de deres egne CRM-systemer med uendelige løsninger.
Priser for adgang er baseret pr. unik bruger. Lime har forskellige startpriser på deres løsning afhængigt af, om det er en standardløsning eller en brancheløsning.
SALESFORCE
Amerikanske Salesforce blev lanceret i 1999 som en fuldgyldig skybaseret CRM-løsning, der er vokset med ny funktionalitet gennem egen udvikling og adskillige opkøb. Løsningen er gået fra at være målrettet store internationale selskaber til nu at kunne fungere som en næsten komplet CRM-platform for virksomheder af alle størrelser.
Salesforce har over 1.000 tredjepartsapplikationer, som hjælper med at dække specielle behov hos deres kunder. Dette gør det muligt at finde prisvenlige apps, der er bygget til Salesforce, fremfor at udvikle egne løsninger.
Løsningen fra Salesforce byder på uendelige muligheder. Derfor er det vigtigt, at man har klare overvejelser om, hvad netop ens virksomhed har brug for, inden man påbegynder implementeringsprocessen.
Både nuværende og fremtidige krav kan blive opfyldt. En af Salesforce's store styrker er dens skalerbarhed. Den kan udvides og tilpasses efter behov, der vil opstå i din virksomhed.
Hvis du har en stor salgsorganisation med avancerede rapporteringskrav, og eventuelt mange organisationsniveauer, vil Salesforce være et naturligt valg at overveje. Prisfastsættelsen af Salesforce's løsning er i høj grad bestemt af funktionalitetsbehov. De tilbyder en række forskellige pakkeløsninger.
SUPEROFFICE
SuperOffice er et norsk produkt, der virkelig har markeret sig på det danske og det europæiske marked. Systemet er blevet kåret som det bedste af branchemagasiner flere år i træk, og det er ikke en tilfældighed. Her får du et kraftfuldt system, som er udviklet specielt for det lokale marked. Der er utallige tilpasningsmuligheder. Men for dem, der er tilfredse med standardfunktionaliteten, er systemet klar til brug direkte fra boksen.
Sky-løsningen fra SuperOffice er blevet meget populær, men firmaet lægger også vægt på kundens valgfrihed. SuperOffice fortsætter derfor også med at udvikle en lokalt installeret løsning for dem, der foretrækker det.
Pocket CRM-appen giver dig desuden adgang til al information, når du har brug for det, og da SuperOffice ved, at behovene i virksomheden varierer, kan du selv sammensætte den kombination af brugerplaner, der passer bedst til dig.
For SuperOffice er det vigtigt at forenkle og tage hånd om hele salgsprocessen. Det er ikke nok at finde kunder. Det er mindst lige så vigtigt at bevare og udvikle kundeforholdet. Gode kunderelationer er en forudsætning for vækst. Derfor har SuperOffice en filosofi om, at systemet ikke kun skal effektivisere den daglige arbejdsdag, men også skal være sjovt at bruge for den enkelte - bred anvendelse er en forudsætning for succes med CRM!
Med SuperOffice behøver I ikke bekymre jer om overholdelse af GDPR. Alle nye processer og aktiviteter udvikles efter principperne om indbygget databeskyttelse, så virksomheder, der bruger systemet, automatisk opfylder GDPR-kravene. Systemet kan blandt andet integreres med en række ERP-systemer, og et stort antal tredjepartsapplikationer er tilgængelige i deres egen App Store - hvor al software er testet og kvalitetssikret af SuperOffice.
Ligesom med Lime CRM og Salesforce, er prisen for adgang til SuperOffice knyttet til unikke brugere og deres behov. Du betaler derfor for brugerplaner, der er tilpasset den enkelte brugers behov.
SVÆRT AT VÆLGE?
Der er mange løsninger på markedet, og det er ikke altid nemt at beslutte, hvilket system der passer bedst til jeres virksomhed. Vore dygtige medarbejdere har heldigvis et godt overblik over, hvad der er tilgængeligt på markedet, og hjælper gerne med at guide jer videre.
Vil du vide mere? Book en demo i dag!