Når det kommer til at optimere din forretning og skabe mere værdi i din virksomhed kan en løsning gennem Amesto Solutions være svaret. I de moderne små, mellemstore og store transportvirksomheder er der fokus på at holde omkostningerne nede og i en tid med prisstigninger på alt fra brændstof til dæk og den grønne omstilling som et vigtigt parameter i alle virksomheders beslutninger, er det at monitorere og analysere mere aktuelt end nogensinde.
Med en transportløsning der bruger stamdata om for eksempel virksomhedens biler, trailere, chauffører, km-priser, fakturatillæg, timepriser og omkostningstillæg som grundstenen i systemet, kan Amesto Solutions sætte alle de data op, så den enkelte vognmand eller transportvirksomhed kan få et samlet overblik og sætte ind der, hvor det er nødvendigt for at få det bedste frem i alle hjørner af forretningen.
- Vores konsulenter har gennem mange år opbygget en specialviden inden for transportbranchen. Vi er en rigtig schweizerkniv, når det kommer til de gode løsninger for, for eksempelvis transportvirksomheder. Det, der er lidt specielt for ved Amesto er, at vi er en familieejet virksomhed, der går efter at være relevante, nærværende og dyrke de nære relationer og de gode løsninger. Vi er samtidig en stor virksomhed med mange konsulenter med hver deres specialviden og kompetencer. Vores konsulenter kommer blandt andet fra transportbranchen, og vi har tidligere disponenter og chauffører ansat, siger salgschef i Amesto, Tonny Greiner.
Den specifikke transportløsning under Amesto Solutions er baseret på en standardiseret Visma Business. Den fungerer derfor sammen med økonomistyring, fakturering osv. Til transportløsningen kan købes ekstra moduler, så det er nemt at få netop den løsning, der passer perfekt til den type virksomhed, du har.
- Man køber løsningen hos os, installerer på egen server eller i ”skyen”, og med hjælp fra vores konsulenter via video eller telefon kan man altid få hjælp. Det er ikke omkostningstungt, og vi tilbyder en gratis workshop, inden man beslutter sig. Det begynder først at koste, når man tager vores softwareløsning i brug, fortæller Tonny Greiner.
Konkrete eksempler på, hvad løsningen kan levere og som er ekstra moduler - til den i forvejen omfattende standardløsning - er for eksempel; vognregnskab hvor det er muligt at notere den enkelte bils indtægter og udgifter, tilbudssystem som holder styr på afsendte tilbud og samtidig giver en forenkling af tilbudsprocessen mod kunderne og det klassiske chartekregnskab der gør det muligt at samle alle oplysninger om en given transport, herunder indtægter og udgifter som fx bro- færge og vejafgifter.
- Der var en kunde, der over mig beskrev, hvorfor de havde valgt os, og hvorfor de var glade for valget. Og jeg synes, det rammer godt ind i, hvad Amesto er og kan: ”I er den buffet, hvor vi kan plukke lige præcis det, vi vil, når vi har brug for det”, siger Tonny Greiner og slutter:
- Amesto kan løfte og flytte virksomheder, fordi vi kan være den eksterne uvildige rådgiver, som netop din virksomhed har brug for.