#ASK MORE
Med Visma Business har DFDS fået ensartede data i hele koncernen.
DFDS har vundet prisen som Verdens Førende Færgeoperatør i mere end 10 år, fra 2011-2021, samt prisen som Europas Førende Færgeoperatør fra 2012-2021.
”Vi har fjernet en masse overflødige skærmbilleder, udvalgt de bedste og gjort dem til standard. På den måde har vi også fået best practice integreret i Visma Business løsningen.”
,
DFDS har udsat Visma Business for en benhård omgang Lean Management. Dermed er systemet nu fuldt rustet til at styre de enorme mængder data fra en levende og mangfoldig koncern, der er blevet Nordeuropas største i branchen.
Blandt de mange, mange opgaver, Visma Business har hos DFDS, er bl.a. at registrere bestilling, betaling og levering af varer, proviant, brændstof og reservedele til de mere end 60 fragtskibe og passagerskibe.
- Til vores fem store passagerskibe indkøbes der en masse varer til butikkerne, og til de store fragtskibe er der en masse indkøb af reservedele, brændstof, bunkerolie etc. Alt sammen styres af Visma Business, fortæller Lene Kümpel fra DFDS’ hovedkvarter i København.
Ensartede data i hele koncernen
- Der er mange forretningsmæssige fordele ved den måde, Visma Business samler vores data på. Især i krisetider, som nu, har det stor betydning, at vi kan samle vores betalinger ét sted og få et helt nøjagtigt og aktuelt overblik over likviditeten. At tingene er samlet ét sted betyder også, at man rent administrativt skal bruge færre ressourcer, siger regnskabschefen Lene Kümpel. Rene Thomsen, også regnskabschef, tilføjer:
- Det er også en meget stor fordel, at vi med Visma Business har en helt ensartet måde at strukturere data på i hele koncernen. Vi arbejder ud fra samme kontoplan, og vi definerer f.eks. omsætningstal osv. på samme måde. Det betyder, at alle rapporter altid stemmer, og at vi dermed altid har helt styr på, hvordan det går med forretningen, hvor vi tjener penge, og hvor vi ikke tjener penge i øjeblikket.
Hovedrengøring i antallet af skærmbilleder
For at gøre systemet mere effektivt har vi ryddet op i de alt for mange skærmbilleder, som kreative medarbejdere gennem årene har udviklet. Vi har fjernet en masse overflødige, udvalgt de bedste og gjort dem til standard. På den måde har vi reduceret antallet af skærmbilleder fra 2300 til 250 – det giver en langt enklere løsning med klarere standarder og adgang til samme viden, siger Lene Kümpel.
- Vi har et virkeligt godt samarbejde med Amesto. Medarbejderne er gode til at forsyne os med de rigtige løsninger, og de kender vores forretning, slutter Lene Kümpel.