#ASK MORE
Elma bruge Visma Business på tværs
Elma Instruments er en nordisk grossist-virksomhed og Skandinaviens største og førende distributør af test- og måleudstyr. De har haft Visma siden 2007, og alle 40 medarbejdere benytter Visma Business som ERP-system med stor succes. Elma Instruments har centrallager i Danmark og datterselskaber i Norge og Sverige.
Visma Business samler økonomi, logistik og salg i ét ERP-system, og med en ny serviceportal er sagshåndteringen effektiviseret.
"Visma Business samler logistik, salgsstyring og økonomi i ét system på flere markeder!"
Lars Bendixen, CEO / Managing Director
Lars Bendixen
CEO / Managing Director
UDFORDRINGEN
Elma Instruments har kunder i hele Europa, men er centreret i Danmark, Norge og Sverige, hvilket betyder at selskabet har tre individuelle regnskaber. Indtil videre har returnering af produkter samt kalibreringsager foregået over e-mail og skulle behandles individuelt og manuelt. Derfor havde Elma Instruments behov for at få oprettet, vedligeholdt og overvåget returnerings-og kalibreringssager automatisk, med tilkobling til det aktuelle af de tre regnskaber. Foruden automatiseringen af returnerings-og kalibreringssager, ønskede Elma Instruments også at implementere en mulighed for at kunder kunne bestille afhentning af returnerede produkter.
Løsningen
Løsningen er tæt integreret med Elmas ERP-system Visma Business. Når kunden logger ind på RMA portal genkendes brugeren og valideres via en direkte integration til Visma Business. Kunden indtaster produktets informationen i returneringsformularen for at oprette en sag, hvorefter sagen sendes til Visma, hvor en servicemedarbejder planlægger serviceforespørgslen. Elma sælger som nævnt måleinstrumenter og disse fungerer mest præcist når de kalibreres jævnligt. Ved kalibreringssager vil kunden nu automatisk få tilsendt en e-mail, når det er tid til at måleinstrumentet skal kalibreres. I e-mailen klikker kunden på et dynamisk link, der åbner en serviceformular med alle informationer om produktet, købsdato, serienummer m.m. Kunden skal nu blot godkende ordren for at oprette den hos Elma Instruments på det unikke produkt. Løsningen er tilgængelig på dansk, norsk, svensk og engelsk, og er samtidig koblet til de tre forskellige regnskaber i økonomisystemet Visma.
Resultatet
Løsningen, der er skabt i samarbejde mellem Amesto Solutions, DynamicWeb og 1st Web, har effektiviseret Elma Instruments sagshåndtering og minimeret kunders ventetid, samt reduceret det manuelle indtastningsarbejde både hos Elma Instruments og deres kunder. Med et minimalistisk design, der tilpasser sig telefon, tablet eller computer og en Google Pagespeed på hele 95 har Elma Instruments nu en lynhurtig serviceportal med høj brugervenlighed.
En ERP-løsning tilpasset grossister - både i Danmark og hele Norden.
Visma Business effektiviserer forretningen og skaber overblik i selskabet på tværs af landegrænserne.
"Visma Business giver en rigtig god integration med vores norske og svenske selskaber. Det er et effektivt økonomisystem, som dækker alle vores behov som nordisk virksomhed, og vi vil klart anbefale Visma Business og vores Visma-partner, Amesto Solutions, til andre nordiske virksomheder”, fortæller Lars Bendixen, administrerende direktør i Elma Instruments.