OneStop Reporting (OSR) er en BI-løsning, der består af en række web-baserede værktøjer til rapportering, budgettering og analyse. Du kan nemt og enkelt selv bygge netop de rapporter som er relevante for jeres virksomhed, og dele dem med kollegaer, uanset hvor de er. OSR er fuldt integrerbart med alle markedets førende ERP-systemer, herunder naturligvis Visma Business og Visma.net.
Kundecase
Skoringen i Norge og Danmark
Skoringen leverer sko til damer, herrer og børn over hele Norge og Danmark. I over 200 fysiske butikker og i netbutikken tilbyder skokæden en bred vifte af egne skomærker, modesko og mærkesko.
Vi har talt med Asger Simonsen, IT-chef i Shoe-d-vision, kædecenter for Skoringen.
Du er her:
Skoringen i Norge og Danmark har valgt OneStop Reporting.
Med over 200 butikker og 65 forskellige ejere på tværs af Norge og Danmark har Skoringen oplevet værdien af at have et fælles rapporteringssystem.
Med OneStop Reporting udføres regnskabet effektivt og nemt med automatiserede rapporter.
"Nu har alle medarbejdere, både i butik og administration, endelig adgang til de samme konti. Det er en fordel."
Asger Simonsen, IT-chef
Asger Simonsen
IT-chef
Organisationen bliver bundet sammen med OneStop Reporting
For cirka fem år siden startede Skoringen implementeringsprocessen af et nyt regnskabssystem. Ambitionen om et fælles rapporteringssystem startede med et ønske om at digitalisere, automatisere og ikke mindst forenkle processerne omkring regnskabet. Procedurerne skulle være ens for alle medarbejdere.
- Med forskellige rutiner hos de enkelte ejere, er der ingen tvivl om, at vi arbejdede uens og også langsomt og besværligt på tværs af butikkerne. Vi brugte meget tid på regnskabet og det praktiske dermed, og vi havde ikke noget overblik over, hvad der egentlig foregik mellem butikkerne, siger Asger Simonsen.
Hos skokæden har de regnskabsansvarlige og revisorerne haft egen adgang til forskellige systemer, som andre medarbejdere ikke har haft adgang til. Når der blev efterspurgt tal for skokøb i en bestemt butik, kunne man risikere at få tal, der var op til halvandet år gamle.
- Det er ikke sådan, vi vil arbejde, og det var derfor, vi indså, at vi havde brug for et system, hvor alle medarbejdere havde adgang til de samme rapporter, og at tallene hele tiden var opdateret, fortsætte Asger Simonsen.
Asger fortæller også, at samarbejdet mellem ejerne på tværs af landegrænser og butikker på alle måder er blevet mere smidigt med et fælles regnskabssystem og OneStop Reporting.
- Nu arbejder vi efter de samme grundlæggende principper for regnskab, og alle har adgang til det samme datasæt. Vi har i administrationen også bedre indsigt i og styr på, hvad der egentlig foregår i de forskellige butikker.
OneStop Reporting har sikret et ensartet udseende, nem adgang til rapporter og talforståelse for hver enkelt medarbejder i Skoringen.
”Nu arbejder vi efter de samme grundlæggende principper for regnskab, og alle har adgang til det samme datasæt.
Vi har i administrationen også bedre indsigt i og styr på, hvad der egentlig foregår i de forskellige butikker.
OneStop Reporting har sikret et ensartet udseende, nem adgang til rapporter og talforståelse for hver enkelt medarbejder i Skoringen."
En god implementeringsproces
Ifølge Asger Simonsen har implementeringen af OneStop Reporting været problemfri og fleksibel. Når et behov blev defineret, var der kort vej fra beskrivelse til løsning og resultat.
- Når hele 65 selvstændige enheder skal overgå til et og samme system, opstår der nemt udfordringer. Vi kan bruge standardrapporterne til meget, men evnen til at skræddersy rapporter har været helt afgørende for os. Hver gang vi har defineret et behov, har OneStop Reporting vist sin fleksibilitet og der er blevet udviklet nye rapporter, siger Asger Simonsen.
Sådan er Skoringen også med til at udvikle produktet. Ved at kombinere brugen af standardrapporter og tilpassede rapporter opfylder OneStop Reporting meget specifikke behov. For at kunne nå det, er man afhængig af en leverandør, der lytter til kunden, fortsætter Asger.
Det er en klar fordel at forene systematikken og de praktiske løsninger på tværs. Når rapporterne genereres automatisk, kan administrationen nemt følge med i, hvad der rent faktisk foregår i butikkerne, lige fra kontanter i kassen til registrering af varekøb og indkøb af nye varer.
- Med visuelle dashboards er det også muligt for alle medarbejdere rent faktisk at forstå, hvad tallene viser. Det er en stor fordel, slutter Asger Simonsen.
En dedikeret intern ressource
For at sikre en smidig implementering af nye systemer har det været vigtigt for Skoringen at arbejde tæt sammen med leverandøren.
Med en dedikeret intern ressource, der har holdt koordineringen, har de fået tæt opfølgning fra Amesto Solutions. Derudover har Asger selv været involveret i processen i høj grad, og han har haft en god dialog direkte med OneStop Reporting.
- De har kastet sig rundt, når vi har haft brug for det, og det har været vigtigt for os.